Jag har fått tillbaka mina tårar!

I lördags skrev jag om att jag ville ha tillbaka mina tårar och samma kväll när jag kom hem från mamma och pappa kom dom. Jag satt och tittade på High School Musical 2, har aldrig sätt den förut, och då började de sjunga en låt som heter "Gotta go my own way" och det bara kändes som om någon sköt en pil rakt i mitt hjärta. Helt plötsligt fick jag ord på mina känslor. Tårarna bara föll och jag tror inte jag har gråtit sådär hysteriskt sen när jag gick i 7:an och precis förstått att jag hade förlorat min bästa vän. Alla känslor bara flög på mig och jag kände mig så ensam. Det knöt sig i magen på mig och det kändes som om jag höll på att dö, som om jag långsamt höll på att tyna bort. Är detta verkligen det jag måste göra för att hitta mig själv? Lämna dig?

Girl:
I gotta say what's on my mind
Something about us
doesn't seem right these days
life keeps getting in the way
Whenever we try, somehow the plan
is always rearranged
It's so hard to say
But I've gotta do what's best for me
You'll be ok..

I've got to move on and be who I am
I just don't belong here
I hope you understand
We might find our place in this
world someday
But at least for now
I gotta go my own way

Don't wanna leave it all behind
But I get my hopes up
and I watch them fall everytime
Another color turns to grey
and it's just too hard to watch it all
slowly fade away
I'm leaving today 'cause I've
gotta do what's best for me
you'll be ok..

I've got to move on and be who I am
I just don't belong here
I hope you understand
We might find our place in this
world someday
But at least for now
I gotta go my own way

Boy :
What about us?
What about everything we've been through?

Girl:
What about trust?

Boy:
You know I never wanted to hurt you

Girl:
And what about me?

Boy:
What am I supposed to do? 

Girl:
I gotta leave but I'll miss you

Boy:
I'll miss you

Girl:
So I've got to move on and be who I am

Boy:
Why do you have to go?

Girl:
I just don't belong here
I hope you understand 

Boy
I'm trying to understand

Girl:
We might find our place
in this world someday
but at least for now

Boy:
I want you to stay

Girl
I wanna go my own way
I've got to move on and be who I am

Boy
What about us?

Girl
I just don't belong here
I hope you understand

Boy
I'm trying to understand

Girl
We might find our place in this
world someday
but at least for now
I gotta go my own way
I gotta go my own way
I gotta go my own way


När jag sen skulle sova så tror jag att jag låg där ända till klockan 5 på morgonen och grubbla fram och tillbaka. En del av mig ville bara hitta mig själv och lämna allt bakom mig, man säger ju att man inte kan älska någon förän man älskar sig själv. En annan del av mig kände bara panik, han är mitt allt. Utan honom dör jag.
Till slut bara jag bestämde mig: Imorgon kör jag till Oskar och ser vad jag känner. Somna dirket när jag hade gjort det beslutet.

Vaknade vid 8:tiden, sovit i 3 timmar, och bara kände mig att jag måste till Oskar. Gör jag inte det så vet jag inte vad som händer ikväll när jag sitter ensam. Jag ville inte känna samma ångest som jag kände kvällen innan, ville inte ha de dära tankarna som gör att jag blir rädd för mig själv. Så jag och Ida satte oss i bilen och körde. Jag vet ärligt talat inte hur jag kom till Höllviken, jag bara körde, tänkte inget.

När jag var framme i Höllviken gick jag bara in på hans rum, bara tittade in och såg på honom och hela jag fylldes av kärlek, alla tvivel bara försvann. Vad är det som säger att jag inte kan älska någon om jag inte älskar mig själv? Vad är det som säger att jag inte kan hitta mig själv om jag är med honom?

Hela dagen med Oskar igår var helt underbar, jag var lycklig! Hur kunde jag vara så dum och tro att jag måste lämna honom för att hitta mig själv! Jag vet att jag hade mått ännu sämre utan honom. För som jag skrev i mitt förra inlägg: "Det är när du tar mig i din famn som jag andas. Det är när du kysser mig som mitt hjärta slår. Och när du säger att du älskar mig då lever jag!" Utan dig kan jag lika gärna lägga mig ner och dö. Det var när jag såg dig ligga där i din säng klockan 10 på morgonen som jag förstod att du är den som håller mig vid liv, för varje gång jag tänkt  flyga iväg så har ditt ansikte kommit upp i huvudet och jag har känt mig så dum, jag kan inte göra så mot dig. Jag vet att du hade blivit helt förstörd och kanske bestämt dig för att själv flyga iväg. Det är bara så enkelt att jag finner lusten att leva med dig. Du är mina andetag, mina hjärtslag, du är mitt liv! Jag älskar dig!

Men jag tycker fortfarande den liten är underbar! Men här kommer en annan underbar låttext. Den låten lyssna vi på den dagen du och jag blev tillsammans. Vi låg i din säng och bara mös och rätt som det var började denna låten spela och du säger först: "Usch vad trist låt, vi bytar." Halvvägs upp stannar du upp och tittar på mig: "Nä, vi lyssnar på den, du har ju blåa ögon."

Blue eyes baby´s got blue eyes
Like a deep blue sea
On a blue blue day
Blue eyes, baby´s got blue eyes
When the morning comes
I´ll be far away
And I say

Blue eyes holding back the tears
Holding back the pain
Baby´s got blue eyes
And she´s alone again

Blue eyes baby´s got blue eyes
Like a clear blue sky
Watching over me
Blue eyes ooh I love blue eyes
When I´m by her side
Where I long to be
I will see

Blue eyes laughing in the sun
Laughing in the rain
Baby´s got blue eyes
And I am home
And I am home again

<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0