Kärlektförklaring

Jag sitter och funderar på vänskap. Jag kan i ärlighetens namn säga att jag har väldigt få vänner men väldigt många kompisar. Två personer som jag vet är mina vänner, mina riktiga vänner är också en del av mina familj, en del av mig. Det är inte bara våra släktband som gör att jag älskar de två utan de är något mer. Deras sätt och deras sätt att se mig. För de ser mig faktist, fast jag ibland tvivlar på det. De ser mig! Fan de ser mig och känner mig! De känner den riktiga Désirée!

Emelie - Storasystern jag aldrig fick! Hon tar hand om mig och fast jag försöker dölja det så ser jag upp till henne! Jag minns en gång för någon sommar sedan då jag trodde mitt hjärsta skulle gå isönder och jag ringde henne och direkt när hon svarade började jag gråta! Hon sa ord som även i denna stunden fick mig att skratta: "Är du gravid?" Haha, ur alla tårar kom ett skratt men det försvann rätt snabbt igen och jag tog moppen och körde hem till henne och så fort jag såg henne började jag gråta igen och hon bara höll om mig. Precis så gör en storasyster. En annan händelse som jag kommer så väl ihåg var när jag gick på högstadiet och det hade precis gått upp för mig  att Kaj, min låtsasmorfar, inte skulle överleva cancern och hon bara gav mig en kram och stannade och lyssna en stund. Alla gånger jag har skrattat med henne går inte att räkna upp men varje liten stund är bevarad långt in i mitt hjärta.

Ellinor - Min bästaste bäste vän! När jag ser på henne känner jag bara kärlek! Vad jag känner för henne är så mycket mer än kärlek! Jag kan berätta allt för henne och jag vet att när hon säger "Jag förstår" så vet jag att hon verkligen gör det! Hon vet precis för hon har varit med om samma känslor om inte värre! Hon är så otroligt vacker denna människan! Med henne känner jag mig så lugn och avslappnad. Vi kan sitta tysta och det känns aldrig jobbigt. Hon får mig att skratta när allt känns hopplöst, ja hon lyfter upp mig! Jag önskar att jag kunde göra lika mycket för henne som hon gör för mig men jag tror inte det går. Ellinor är som en vacker liten älva, man ser henne men man kan inte få ett riktigt grepp om henne. Man kan inte få henne helt och hållet, en del av henne är hemlig. Jag älskar denna vackra människa på ett sätt som jag nog inte riktigt själv kan förstå. Det lyser omkring henne! En del av mitt hjärta tillhör för alltid henne!<3


Kommentarer
Postat av: Emelie

Här sitter jag och gråter. Älskade underbara Desirée! Ååååå vad jag ska krama dig imorgon, kom hit genast!

2007-12-21 @ 08:37:35
URL: http://pincetten.blogg.se
Postat av: Emelie

Du är så underbar! Läs min blogg hjärtat!

2007-12-22 @ 12:39:39
URL: http://pincetten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0