Marilyn Manson och annat.

I fredags var jag och Oskar och såg på Manson. Konserten var i Danmark så vi fick ta tåget till Köpenhamn och därifrån lyckas ta oss vidare ut till Valbyhallen vilket inte var det lättaste. Vi gick där på stationen i Köpenhamn ocj letade först efter buss men kunde inte hitta någon som skulle kunna ta oss dit. Så till slut efter att vi frågat två personer så hittade vi ett tåg som gick dit. Igentligen hade vi bara kunnat följa efter alla personer men vi ville ju ta det säkra före det osäkra liksom=) För på tåget så var där fult med människor som skulle se honom. När vi sedan kom fram så fick vi stå i en jättelång kö men faktist gick det rätt fort att komma in. Oskar köpte öronproppar till mig som jag la i min tröja "Jag lägger dom här så jag vet var jag har dom". Tror ni inte att jag mitt nöt hängde av min tröja när vi kom in! Jo, det gjorde jag och Oskar fick vackert köpa nya till mig haha. Hans min när jag berättade var mina öronproppar var var oslagbar. Såg ut som om han skulle sticka ut ögonen på mig haha! Tog en öl innan vi gick in i folkmassan, och gud vad gott öl kan vara=) 

Sen började äntligen konserten. Förband var Turbonegro, speciell musik men bra. Lite komiska var dom, men sen har jag ju också riktig sjuk humor. Vi stod rätt långt fram så vi såg väldigt bra.

Sen var det äntligen dax för Manson att inta scenen och herre gud vilket tryck det blev. Oskar och jag lyckades ta oss längre fram, inte helt utan problem. Jag fick öl över halva mig och cigaretter rakt upp i ansiktet men det var det värt. Det är otroligt var konseter gör med en, helt plötsligt har man massa energi och man bara hoppar med tills man nästan stupar. Och stupa var precis vad jag gjorde. Det var riktigt varmt där inne och jag hade inte druckigt mer ä'n en fanta och en öl innan så rätt som det var bara mina ben vek sig och allt blev svart för några sekunder. Oskar höll om mig under hela konserten så han kände hur jag bara föll och fick upp mig lika snabbt innan. Haha, han fick smälla till mig lite på kinden för att jag skulle fatta vad som hänt. Där stod vi mitt i alltihop och jag tror aldrig jag harsätt Oskar se så orolig ut. Det var bara att gå ut från lokalen och jämta vatten.
Efter lite vatten var det bara att hoppa in i folkmassan igen även om jag tog det lugnare än vad jag gjorde innan. Hade jag inte haft Oskar med mig vet man inte vad som kunde ha hänt. Men konserten var iaf kusligt bra! Man var liksom som i extas!

Dagen efter stack vi och spelade lite basket med Ricardo och Maria. Blodigt allvar mellan mig coh Oskar vilket det alltid blir när vi ska tävla mot varandra haha.. Stack senare ut och åt med dem på kina resturang och vidare där efter hem till Ricardo. Drack lite öl och snacka bland annat om religion och mystiska saker. Maria blev så rädd efter allt prat om spöken och sådant så jag fick följa med henne varje gång hon skulle på toa. Där inne blev det mycket seriösa samtal faktist om allt de här med kärlek. Maria är en mycket härlig tjej och lätt att ha med att göra.
Efter ett tag skulle Ricardo och Maria vidare till puben medans jag och Oskar bestämde oss för att gå hem.
Vad som hände då på natten kommer jag aldrig att glömma och jag tänker inte berätta alls vad det var men det var iaf omtumlande känslomässigt.



Oskar betyder så jäkla mycket för mig och när någon gör honom illa så vill jag bara slita ut ögonen på den personen. Det värsta är att Oskar är så himla snäll så det är så lätt att utnytja honom och det gör mig rosenrasande när människor gör sådant mot han. Jag vill bara ta honom i min famn och kyssa han tills allt det onda försvinner ur hans kropp. Blir så arg på folk som inte ens ser hur han mår som kan sitta och tycka att han inte gör något, för det gör han. Han kämpar och försöker men det är alltid någon som trycker ner honom! När inte ens människor i hans närhet ser hur han kämpar så undrar man verkligen om dom är riktigt rediga i huvudet! Nä, alla tycker bara synd om sig själva och glömmer bort honom och hans känslor! Jag älskar denna person så mycket och när han har ont så har jag ont!<3 


Om det är någon som ser på Andra Avenyn så vet ni att i slutet av varje avsnitt så kommer det en liten text " Glöm dina bekymmer, imorgon kommer nya". Det stämmer så bra. Det kommer alltid nya bekymmer. Men det är tur att det alltid händer något bra efter alla bekymmer.

Sen vill jag bara säga att jag saknar Johanna och att hon betyder så mycket för mig!<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0