Livet är en lång resa

Idag sticker jag till Höllviken. Kan bli trevligt. Imorgon blir det antagligen lite biljard med Oskar vänner. Biljard har jag inte spelat sedan jag gick på Milnerskolan. Det var det vi gjorde på rasterna och även på lektionstid när lektionerna blev lite trista. Ska nog in till Kristianstad i veckan och hämta linser och då ska jag antagligen träffa Emelie och Johansson från min klass. Gud vad jag kan sakna den tiden. Inte skolan i sig men alla vänner och tryggheten att alltid ha något att gå till. Att sitta där i sofforna i uppehållsrummet och bara tönta mig tillsammans med Johansson! Rullstolsrace i korridorerna var också härligt. Att sitta och bibblan tillsammans med Johansson, Annelie, Marina och Alm var hur jäkla roligt. Våra diskussioner var något ut över det vanliga, haha.
Visst kunde skolan vara en pina för mig men att alltid veta att man hade någon där som ville lyssna på en var en trygghet oavsätt om det var min mentor, kurator eller vännerna så kändes det skönt. Skulle göra vad som helst för att få uppleva de sista veckorna i 3:an igen.
Ska bli kul och se om det blir utgång på fredag tillsamman med Emelie och Johansson. Länge sedan jag bara släppte loss faktist.

Jag försöker verkligen glömma men det finns saker runt omkring som påminner om det hela tiden. Varje gång jag tänker på det känns det som om någon hugger mig i hjärtat med en kniv. Det är ett tag sedan det hände men kommer jag någonsin kunna lita på dig precis på det sättet jag gjorde innan? Jag hatar att vara misstänksam, men kan man igentligen klandra mig för det? Jag kommer aldrig glömma och jag vet faktist inte om jag någonsin kommer att kunna förlåta.

Nä nu drar jag till Höllviken..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0