Min stora dröm!

Jag har en önskan till... en annan dröm som också finns i mina tankar ofta... inte den som jag snackade om innan... Jag älskar verkligen att sjunga och jag gör det nästan hela dagarna.. min dröm är att kunna sjunga och sen tjäna pengar på det.. delar denna drömmen med tusantals, miljontals andra men jag kan ändå inte sluta drömma om det.. Jag vill verkligen stå på scen och sjunga... ta i allt jag kan och verkligen kunna förmedla mina känslor tankar... kunna ge något till någon... vara någon som folk ser upp till.. jag vill inte bli avgudad men jag vill att folk ska lyssna på mig och faktist fatta vad som rör sig inom mig... ett tag skrev jag mycket texter.. min musiklärare, som själv har haft ett band och varit rätt framgångsrik, sa att han älskade någon av mina texter jag visade för honom.. han gillade min röst också... han sa att man skulle kunna göra något riktigt stort av det men så blev det aldrig... ett underbart minne jag har är när en annan musiklärare kom in i ett rum när jag stod och sjöng och hon fick tråar i ögonen och berömde min röst..hon tyckte den hade så mycket känsla och var annorlunda... det värmde.. och jag har levt på det ögonblicket länge... Jag har haft många chanser att stå på scen och sjunga men alltid backat i sista sekund för att jag varit rädd att folk skulle tycka det lät hemskt... eller göra narr av mig... de flesta chanserna var när jag gick på högstadiet och hade jag ställt mig på scen hade jag varit tvungen att stå inför mina värsta plågoandar och jag var/är livrädd för att ge dom någon anledning att håna mig... samtidigt hade det varit så skönt att stå framför dom och bara ge allt jag har... att vara stark inför dom... iaf se stark ut... jag vill visa för alla att jag faktist kan! Att jag visst kan bli något, att jag faktist har talang! om jag nu har det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0