Abort..

Nu har jag lust att skriva.. Har inte kännt riktigt för det precis på några dagar..

Iaf mår juag rätt bra för utom lite klödd med magen plus mensvärk! Jag håller även på att bli tokig över att det ständigt poppar upp en liten skrikande röst i huvudet: "Hit med choklad!" Oskar skrattar åt mig vilket är bra.. Han vet ju varför jag är lite tjurig.. Sen var ju rätt skönt att jag fick min mens.. Var typ 2 veckor för sen så jag började liksom kallsvettas lite.. haha.. Viwsst jag längtar efter att få barn men just nu känns inte som ett så bra tillfälle precis... Jag har inte ett heltidsjobb och Oskar är för närvarande arbetslös nu när han precis slutat skolan.. Hade nog blivit rätt mycke jobbigare med ekonomin om vi hade fått en unge också.. Men hade jag varit gravid så hade jag ju inte gjort abort eftersom jag äår helt emot det.. Den ända gången jag kan tycka det är okej det är om mamman kan bli så dålig av graviditeten att det faktist hotar hennes liv eller om man kan se på ultraljud att barnet inte kan få ett "vanligt" liv tex alvarliga skader på fostret. Sen är jag ju kluven om det är rätt att göra abort vid en våldtäckt.. Det är nog inte lätt för en kvinna att gå och bära på ett barn som blivit till när någon gjort henne så illa men samtidigt är det ju inte barnets fel att dennes pappa är ett svin som borde ställas mitt på ett torg och bli stenad till döds! Ja allvarligt talat så tycker jag det är precis vad som borde hända med en våldtäcktsman! Men åter till det här med abort.. Jag dömmer inte kvinner som gör aborter men däremot kan jag bli extremt arg på de som använder det som ett "preventivmedel". Det finns människor som skulle göra vad som helst för att kunna få ett barn sen så finns de dom som kan gå och göra abort flera gånger bara för att man varit så korkad och inte använt kondom eller något annat när man hoppat i säng med någon. Ska ett liv behöva tas bort bara för att två stycken är så kåta och sätter på varandra? "Kondom är inte skönt att använda." Nä det kanske inte känns lika mycket men då får man ju skita i att knulla istället! Det är iaf min åsikt.. Sen finns det ju faktist dom som har skyddat sig och ändå blir gravida men har man väl gett sig in i denna härliga lek så får man leken tåla.. Nä nu var min predikan över för jag måste gå och jobba igen..

Adjö..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0