Tårar i ögonen och motorcykelkort...

Ja det var ett tag sedan jag skrev faktist.. Men det har inte hänt så mycket som har varit värt att skriva faktist.

Iaf skulle jag igentligen ner till Höllviken där Oskar redan var och träffa lite vänner och hänga med och köpa billiga kläder. Men jag slutade lite senare än tänkt och kände därför att det inte var så lönt att köra ner dit eftersom Oskar och Ricci m.fl. skulle dit där innan jag skulle ha hunnit fram plus att det var "pisseväder". Hatar att köra när det regnar samtidigt som det är mörkt. Annars gillar jag faktist att köra när det är mörkt. Det är faktist avslappnande att sitta och lyssna på vackra rockballader samtidigt som man tittar ut i mörkret och kanske ser något upplyst hus eller något rådjur vid vägkanten.

Jaja, istället för att åka dit där så satte jag mig där hemma framför tv och höll precis på att somna när pappa ringde och frågade om jag ville hänga med ner på kinaresturangen eftersom Eva och Micke och deras två barn från Halstavik var nere och hälsade på. Vi har det som tradition att när de kommer ner till skåne drar vi till "kina" och äter. Micke som har gått i samma klass som min pappa är den som lärt mig äta kinamat, det är det bästa jag vet. När jag var liten sa jag alltid att jag skulle gifta mig med Micke, jag var hans lilla tös eftersom han då inte hade egna barn. Jag blev riktigt bortskämd eftersom det bara var jag av mina syskon som var med. Mysigt=) Iaf så efter att vi ätit stack vi upp till Peters lägenhet (mickes bror) och tittade på idol. Pappas och Mickes kommentarer över detta program fick en att skratta så man höll på att kissa på sig och Mickes "vackra" sångröst tog priset. "Små lätta moln.." haha..

Lite senare vid 11 tiden kom Peter och Laila hem och hade även "Stiffe"(en annan bror till Micke) med sig och det blev ännu trevligare och jag kom på att jag satt och pratade med alla dessa människor precis som om vi alla vore jämngamla fast några av dom till och med bytat blöja på mig när jag var bebis. haha... Men sanningen är att jag alltid kommit mer överens med vuxna människor än människor i min egen ålder.. Inte så att jag tittar ner på folk i min egen ålder utan det är bara så att jag ofta "ser" och tänker lite längre än många i min ålder.. Sen kan jag ju flamsa runder med mina riktigt nära vänner...

Under den här kvällen sa pappa något som fick mina ögon att tåras. Micke satt och prata om hur glad han var att han inte jobbat nu på ett tag för att han nu kunde tillbringa mer tid för sina barn och då sa pappa: "Det ända jag ångrat att jag aldrig gjort det är att jag aldrig ägnat mycke tid med mina barn utan jobbat mycke" och han kramade om mig och den kramen gjorde mig så varm och jag svär att det finns inget bättre än min pappas famn. Ingen famn är så tröstande och så trygg som hans. Vi barn har aldrig saknat saker och ting men däremot har vi saknat pappa många gånger när han har jobbat. Vi har alrig varit bortskämda utan vi har fått "arbeta" oss till saker.

Under hela kvällen satt pappa med armarna runt mig och mamma å det var då mysigt och vi alla snacka om musik och motorcyklar och pappa lovade mig att han skulle hjälpa mig med pengar så jag kan ta motorcyckelkörkort, så till våren ska jag börja övningsköra. Lyckliga jag! Nu låter det som om jag är bortskämd, men det är jag inte utan det är för att jag aldrig ställt till med massa saker och jag har så gott jag kunnat klarat skolan och nu även fått fast jobb. Har kämpat mig igenom svåra tider och på något sätt lyckats med det jag har idag.. Aldrig pratat illa till mina föräldrar som det är så vanligt att barn gör idag. Jag blir så förbannad när jag hör hur vissa kan säga till sina föräldrar: "Fitta, Hora, Svin" och allt möjligt annat. Det är så sjukt att man bara kan prata så till varandra bara för att man inte får som man vill..

Jaja, det var iaf den bästa kvällen på länge...

Nä, nu ska jag hem till min sambo=)

Kommentarer
Postat av: Julia

Usch jag blev helt tårögd när jag läste det fjärde stycket vad gustav sagt. Snyft!

2008-12-18 @ 17:39:31
URL: http://juuliiaaaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0