Lördagen den 6 december

Är på jobb nu och det är inte förän nu det har börjat lugna ner sig. Eller rättare sagt, att jag har börjat lugna ner mig. Började klockan 7 idag och det kändes lugnt när jag kom hit men sen satte det igång. Vi fick kalla till ambulans och allt. Väldigt obehagligt var det som hände.Tur jag jobbade med Ann-Marie som har jobbat inmom vården länge. Fast jag signalerade lugn iaf sa hon. Fast det kändes som kaos inombords så var jag lugn på utsidan. Tårarna var nära men jag satt tyst och tröstande och klappade personen ömt. Höll handen och "vyssade" till ambulanspersonal kom... Hoppas allt går bra och att personen slipper känna ångest och smärta...

Igår hade jag och Oskar iaf en myskväll när jag kom hem från jobbet klockan 21:00. Fast jag fick ju gå och lägga mig tidigt. Hade svårt att somna eftersom Oskar tittade på tv. Ska bli skönt när vi flyttar så man har ett riktigt sovrum och inte en 1:a där man hör allt... Jag går gärna och lägger mig lite tidigare på kvällen än Oskar och går upp tidigare oftas och på morgonen så stör jag ju honom när han vill sova.. Så som sagt så längtar jag tills vi flyttar.. Får se när vi kan få lägenheten eller om vi faktist får den.. Jag vill så gärna ha den!

Nä, nu ska jag gå och läsa tidningen och sätta mig i soffan och bara njuta i 20 minuter innan jag ska börja jobba igen...

Ha de bra...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0