Dagen...

Idag har jag mest suttit ute på gräsmatan och tagit det lugnt. Myst med hundarna.

Dagens stora händelse var väl att jag fick köra och hämta upp pappa eftersom hans motorcykel lagt av. Jag satte mig i firmabilen och körde iväg mot Hässleholm där hela gänget stod. Eftersom pappas motorcykel är väldigt tung så fick 4 stycken hjälpa till att få upp den och in i firmabilen. När vi väl fått in motorykeln så körde dom andra iväg vidare till Västervik, mamma fick åka bakom en av deras kompisar. Pappa och jag körde hem och pappa tog sin andra motorcykel som jag personligen tycker är mycket snyggare. Det tycker pappa också men den som gick isönder är skönare att åka på och mamma ska ju inte behöva sitta och ha ont i baken hela vägen. Man ska ju bara njuta av motorcykelturen...

Efter att pappa åkt har jag och Sofie mest tagit det lugnt. Tittat lite på tv och sen varit ute med hundarna. Lars var nästan precis och hämtade Mimmi så nu är det bara mina snuttar kvar, vilket känns rätt skönt. Inte för att Mimmi är jobbig men Teiwaz kanske inte var så snäll mot henne hela tiden. Hopn är gammal och har ont i sina höfter och han leker rätt tuft. Tur att både Ida och Mimmi sa till honom... Någon måste ju sätta honom på plats. Jag vill liksom inte lägga mig i för mycket. Dom får försöka klara av det mesta själv..

Tog några bilder igårkväll och här kommer dom, jag har "mixtret" med några av dom:





Oskars flicka:



Och idag tog jag också några bilder:




Rosor var min morfars favoritblomma. Därför älskar jag själv rosor för jag kommer att tänka på honom. Min morfar jobbade på Bosjökloster och han var trädgårdsmästare där. Han kallades för "Rosenkungen"! Är väldigt stolt över att min morfar var en så duktig trädgårdsmästare. Han hade hand om hela den fantastiska trädgården på det gamla klostret. Har ni inte varit där så bör ni besöka det. Vilket lugn där är. Iaf jag upplever det så. Det är som om tiden stannar där... Om jag någon gång gifter mig så skulle jag vilja gifta mig i den trädgården. Trädgården som min morfar gjorde fin när han levde!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0