Favoritlåten, favoritartisten, favoritskådespelaren och favoritfilmen..



Kan det bli bättre? Min favoritlåt är I do it for you och han som sjunger den, Bryan Adams, är min största Idol. Vad som gör det ännu bättre är att just denna låten är ledmotivet till min älsklingsfilm, "Robin Hood, Prince of theives". Jag kan hela filmen utantill och jag pratar med i replikerna för mig själv, jag gråter på samma ställe och jag skrattar på samma ställe. Jag får alltid samma underbara känsla när jag ser den. Hur många gånger jag än ser den så slutar jag aldrig älska den. Och ledmotivet är så underbart! Låten får mitt hjärta att hungra efter kärlek! Jag har alltid velat känna en sådan kärlek som beskrivs i denna låten och en sådan kärlek som visas i filmen. Att man gör allt för den man håller kär. Att man till och med kan dö för den personen... Idag gör jag det.. jag känner en sådan kärlek till Oskar... Jag gör absolut allt för honom och det tror jag även att han gör för mig..

Ingen låt, film eller någon annan artist kan fängsla mig som de här.
Bryan Adams med sina underbara låtar. Extremt bra låtskrivare och han har underbart raspig röst och hans konserter är underbara. Jag har bara sett honom en gång live men tittat på många av hans uppträdande och han verkligen bjuder på sig själv!

"I do it for you" besrkiver allt vad äkta kärlek är och vad man är villig att göra för kärlekens skull..

"Robin Hood, Prince of theives", världens mesta kärleksfilm och har allt, spänning, romantik och humor.

Kevin Costner är min absoluta favoritskådespelare. Han kan göra alla sorters roller och sen är han ju fruktansvärt snygg! Även nu när han har blivit äldre!



Och i oktober 2006 kom det en film som heter  "The Guardian" där just Kevin Costner spelar en av huvudrollerna och ledmotivet, "Never let go"< till denna filmen framförs av just Bryan Adams. Underbar låt som vanligt när Bryan Adams gör något. Vacker text och vacker melodi. Och precis som "Robin Hood" fängslar mig, så fängslades jag också av denna filmen! Har ni inte sett dessa filmerna så måste ni göra det!


 


Vet att inlägget är lite rörigt men jag har som ursäkt att jag är lite trött och förvirrad just nu..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0