Jobbigt

Sitter på jobbet nu och tar mig en liten rast. Ska snart gå och städa en vårdtagares rum. Ska sjunga lite för han..det tycker han om..

Jobbade hela dagen igår.. sen började jag röja undan lite hemma.. jävla svinstia är det! Jag är så jävla trött på mig själv! Jag kan aldrig vara "jämn". Antingen är jag helt hyper och städar och fixar hela tiden, liksom helt överdriver allt. Blir helt galen och får ångest om något är fel. Sen kommer en period då jag bara ligger och orkar inte göra ett skit! Ser hur klädhögen växer men orkar inte ta tag i det! Får ångest för att det är så stökigt och allt är i oreda men kan på något sett inte ta tag i det.. Vet inte vilken period som är värst..

Var hemma hos en av mina bästa vänner igårkväll.. Hon var hemma igen från Gbg där hennes pojkvän bor. Hon bodde där innan också ett tag men gjorde slut med honom för att han misshandla henne både psykiskt och fysiskt. Dom går fram och tillbaka hela tiden. Hon går tillbaka hela tiden för han säger att han ska ändra sig.. men ärligt talat så tror hag aldrig att sådana svin ändrar sig! Är så orolig för henne och önskar att hon inte åker tillbaka igen, men det gör hon.. och jag kan inget göra, hon är ju vuxen.. det ända jag kan göra är att säga vad jag tycker men det hjälper inte..

När jag kom hem igår vid halv 11 tiden satte jag mig på trappen och bara njöt av hur skönt det var. Ida sprang omkring på gräset och jag kasta en boll till henne då och då.. tog en cigg för att lugna ner mitt sinne.. onödigt, jag vet.. men är inte det bättre än att jag straffar mig på andra sätt?

Det är så sjukt att jag blir så lugn av att plåga mig själv... samtidigt som jag hatar det så jävla mycke.. men jag kan inte sluta...

Dagen avslutades iaf med "Sex and the City"... underbar serie.. måste se filmen!

Till sist vill jag bara säga till Viktoria att det är kul att du gillar min blogg. Hoppas du fortsätter läsa den!=)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0