Onsdag 14/5 Jobb, Johanna och valp!

Idag har det hänt mycke. Jobbade till 1 idag. Har det bra på jobbet, så trevliga arbetskamrater så det kan inte bli bättre. Lite rörigt just nu innan vi har fått iordning på den nya avdelningen. De som bor där går det bra med, lite småjobbigt ibland men så är det ju när man jobbar med dementa. Sen har vi ju inte lärt känna dom ordentligt.

Iaf efter att jag slutat jobba körde jag till soptippen och slängde massa grejor bl.a låder som jag sparat sen jag flyttade. Fick ett ryck igår och städade och sorterade i lägenheten. Slängde allt som jag inte behöver och säkert mer för att jag är så trött på allt. Så nu ser inte min lägenhet ut som ett bombnedslag längre! Har varit inne i en period då jag inte orkat något, bara varit ute och gått med Ida och sen har jag legat på soffan. Den perioden har varade länge. Så nu börjar väl en period då jag nästan är manisk istället. Måste ha snyggt och fint hela tiden. Oskar stryper mig för att jag blir så jobbig då. Hade en sådan period i sommar då allt kretsade runt städning. Inget fick ligga framme eller ligga på "fel" plats. Fast faktist lider jag inte själv så mycket under sådana perioder mer än att jag blir ledsen eller får raseriutbrott bara för att något ligger fel eller inget är som jag vill. De trötta perioderna är jobbigast. Jag orkar inget alls och jag mesta tiden gråter jag. Men något som förbli det samma är tankarna runt mat. Vad jag får äta, hur jag får äta, hur mycket jag får äta.. fan..

Träffade även Johanna idag inne i Kristianstad. Så härligt! Saknar henne så fruktansvärt mycke eftersom vi inte träffas så ofta. Hon fick iaf sen 20-års present som bestod ut av 2 snappsglas och en ask med "snoppgodis" som smakade gummi och luktade rengöringsmedel. Mycket besviken. Men ddom var roliga att titta på. Vi fikade och snackade och sedan gav vi oss iväg till den nya "sexshoppen". Gud vad mycket härligt där fanns! Jag ville typ ha allt. Och visst köpte jag något. Johanna fick hjälpa mig att välja ut min leksak! haha.. Skrattade typ hela tiden.
Sen körde jag Johanna hem till lilla Vä. Johanna pratade hela vägen och faktist älskar jag att lyssna på henne. Alltid lika roligt och intressant! Hon har alltid så mycket att berätta och skrattar gör jag nästan hela tiden. Önskar ibland att det kunde vara som innan, då det var hon och jag på milner. Vi hade så roligt! Fick kankse inte så mycket skolarbete gjort men det var iaf kul att gå till skolan! Älskade Johanna<3

Och ikväll har jag hälsat på hos Eva. Valparna kom i fredags och idag såg jag dem. Så söta och så underbara, Bestämde mig direkt för den där lilla pojken med pricken i pannan. Så underbart söt. Bassi har varit jätte duktig!

                                 

Min är den som ligger i mitten med pricken i pannan på de två yttersta bilderna. Och det är min lilla pojke som ligger på rygg på bilden i mitten! Söt va?

Kommentarer
Postat av: Cornelia

Åh herregud så söta!!!! Vad kul att du ska ha en till vovve :) Hoppas det är ok att jag läser din blogg!
Kram! / Cornelia

2008-05-19 @ 09:00:08
URL: http://annacornelia.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0