Pengar är visst viktigt!

Känner mig på gott humör idag. Hoppas att det fortsätter! Igår satt jag och Oskar och fyllde i dom där papperna till socialen. Herre gud så jobbigt! Jag har inte kvittto på allt jag köpt, hoppas det räcker med att jag lämnar det där papperet med alla kontouttag. Där står ju att jag betalt hyra och sådant. Känns sjukt störigt att jag måste fylla i så mycket. Det är ju inte jag som behöver pengarna. Eller på sätt och vis är det men det är ju Oskar som är arbetslös. Jaja, inte visste jag att det skulle vara så här klöddigt, vill inte bli indragen i detta men det måste ju göras.

Går och funderar på det här med lägenheten hela tiden. Vet inte än om Ellinor vill ha den och jag förstår att det är mycket att tänka på. Men vill inte hon ha den måste jag försöka få den sålt! Tror faktist att jag ska börja packa ner saker nu och slänga skiten man har sparat på sig under två år. Vet bara inte vart man ska börja. Känns iaf härligt med en ny start! Oskar och jag kan börja om från början. Kollar även lite smått efter nytt jobb. Trivs bra på mitt nuvarande jobb men jag vill ha en heltid 75% funkar inte. När jag var vikarie tjänade jag mer pengar än vad jag gör nu! Jag jobba som en dåre men det var så härligt att se när pengarna trilla in på kontot. Jag kunde verkligen skämma bort mig och Ida, hade ju inte fått Teiwaz då. Dom säger att pengar inte är viktigt men nog fan blir livet så mycket lättare! Oskar och jag brukar sitta och drömma oss bort om vad vi skulle göra om vi hade mycke pengar. Jag skulle öppnat min studio som jag drömt så mycket om, köpt ett fint hus till mig och Oskar. Oskar skulle köpt massa bilar haha.. och tagit körkort förstås! hehe..

Drömma går ju iaf..


Ja tack till dom där!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0