Det här är livet

Har rast nu på jobbet. Är jätte glad för jag har precis fått en massa beröm av en anhörig. Hon tyckte jag var en sådan trevlig söt tjej med lite fart i. "Alla inom vården borde va som du!" Gud vad det orden värmde! Ja, jag vet, jag är skitduktig på det jag sysslar med! hehe..

Var ju hemma hos mamma och pappa innan. Mamma hade gömt påskägg och jag, Sofie och Oskar fick ut och leta i trädgården. Kände mig som ett barn igen! Satte mig på trappan och åt och sa till mamma "Mmm, det här är livet". Önskar att jag alltid kunde må så bra som jag gör när jag är med min familj. Så trygg och så älskad.

Vi körde även ner med massa "bråte" och ris på åkern till majbålet nu på förmiddagen, innan det var dax att jobba. Längtar tills vi ska elda majbål. Vi firar alltid det där hemma. Älskar att sitta där vid dammen nere på våra marker och grilla korv på öppen brasa och dricka cider eller en öl tillsammans med folk man känt i hela sitt liv. Hundarna och katterna är självklart med och springer runder där nere med oss. Jag sitter och lutar mig mot min älskade Oskar medans man äter en korv och skrattar åt något som någon sagt eller gjort. Det är fan i mig livet! Glömmer aldrig det året då det var dåligt väder och vi grillade våra marshmallows över värmeljus hehe.. ♥

Försökte få tag på Johannes innan. Den knäppisen svarade inte.. fick skicka ett sms istället även om han aldrig svarar på sådant typ.

Nä, nu ska jag lösa lite korsord resten av rasten.

pusspuss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0