I'm back and I can die happy!

Ja, nu är man tillbaka i Skåneland igen! Ärligt talat vet jag inte riktigt vart jag ska börja. Men jag kanske ska börja ifrån början!

Ja, klockan 6 på morgonen ringde klockan i fredes och jag steg upp och duschade och gjorde mig iordning. Packade ut sakerna i bilen och försökte sedan få liv i Oskar! Sege jävel haha! Väl i bilen sattes musiken igång, AC/DC på hög nivå! Vi var äntligen på väg!

Resan gick bra och vi hade roligt hela vägen faktist! Massa prat och härlig musik och så klart lite raster så man kunde sträcka på benen. Vi hittade ut till Nacka där Oskars pappa bor och vi åt jätte god middag och hade det jätte trevligt! Klockan halv 8 körde Sten (Oskars pappas) oss till Globen. Vi missade förbandet eftersom vi hade haft det så trevligt men det gjorde inget för vi var ju där för att se mitt älskade AC/DC! Klockan 8, halv 9 släcks ljusen och mitt hjärta slår dubbel slag och tårarna är nära så lycklig jag är. Dom står på scenen och drar igång och spelar och jag skriker. Antagligen hörde man säkert mig över hela globen eftersom publiken var rätt trist! Men jag och Oskar stuttsade, skrek, sjöng med och rockade med under hela konserten! Under Angus solo fick jag gåshud! Han sprang runder precis som alltid, ålade runt på golvet och jag var så lycklig över att äntligen få se min största idol! Bandet jag rockade runt till redan i mammas mage!

Angus strippade ju så klart till "The Jack" och jag skrek och önskade att Oskar också hade sådana kalsonger som Angus hade på sig! Min favorit var "Whole lotta Rosie" då en frodig ballongkvinna grenslar det stora lokomotivet på scenen och riffet var ju så bra!

Till "T.N.T", "Highway to hell" och "Dirty deeds done dirt cheap" är publiken med ordentligt! Och så klart avslutas konserten med "For those about to rock(we salute you)"! Stora kanoner smälls av och jag är i himmelriket! Vill inte att konserten ska ta slut!

Lyckligt köper jag en t-shirt när konserten är slut och ringer mamma och pappa och skriker: "Nu kan jag dö lyckligt.."


Sten hämtade oss och jag var jätte trött och vi somnade rätt så med det samma när vi la oss i sängen. Vi sov gott och lyckligt och antagligen drömde både jag och Oskar om konserten!

Igår vaknade jag och insåg att jag faktist hade sett mitt älskade rockband och Oskar och jag låg och snackade ett bra tag om konserten innan vi gck ner till ett dukat frukostbord. Satt och pratade med Sten och Eva i säkert 2½ timme innan vi gjorde oss i ordning och stack iväg på en liten utflykt. Så vackert det är i Nacka! Skulle faktist kunna tänka mig att flytta upp dit. Vill inte bo inne i Stockholm men utanför. Helst i Roslagen faktist! Där är super vackert och jätte trevliga människor! Fast jag älskar mitt Skåneland så skulle det vara trevligt att testa på något annat..


Resan hem påbörjades vid halv 4 men vi var inte hemma för än vid 12 tiden eftersom det var ett sådant snökaos.. men det gick bra till slut. Vi kom ju fram till slut!

Idag är det jobb som väntar men det gör inget alls! Ida ska med på jobbet och efter det så ska jag hämta Teiwaz!

Jaja, idag ska syster yster se AC/DC och hon kommer säkert vara lika lycklig som jag är nu när hon sett dom!


Som jag sa: "NU KAN JAG DÖ LYCKLIGT, JAG HAR SETT AC/DC!!!!<3




Oskar och jag innan konserten:




Jag efter konerten, trött men lycklig:





Ja, det var lite om en av mina bästa dagar i mitt liv.. Jag är som sagt mycke lycklig, svårt att beskriva lyckan jag känner med ord.. men skit samma! Nu ska jag gå och duscha... ha de

Kommentarer
Postat av: Cornelia ♥

Kul att allt gick så bra och att du är så glad! :D

2009-02-22 @ 11:54:37
URL: http://annacornelia.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0