Söndagen den åttonde februari

Jaha, då var det söndag igen och imorgon är det en ny vecka, en ny start kan man väl kalla det..

Igår var jag och Oskar och hälsade på farmor och farfar. Jag åt min första semla för i år. Tycker det är så gott med hemgjorda sådana.. dom på bageri är alldeles för stora plus att all den grädden gör att jag får ränneskita. Farfar var lite nere och trött till en början men mjuknade upp lite senare.

Sen fick vi hem och duschat och bytat om. Upp till Svensköp för att hämta syster yster hos en kompis, ut till Linderöd med Emil och Hanna Bannana på fest. Sen bar det av mot Svensköp igen och mot Johannes. Åkte sedan med Johannes i hans nya Volvo 7 40 så han är väldigt stolt över till Tollarp för att äta på en grill där. Mycket gott..

När vi ätit färdigt bar det iväg mot Degeberga och Emelie. På vägen dit satte Johannes igång sin radio, han hade ingen cd-spelare i bilen utan bara radio med kassetspelare, och det blev lite flummitg musik och jag och Johannes sjöng med. Testade även tutan hela vägen till Degeberga haha..

Hos Emelie tittade vi sedan på tecknat och vi höll alla med om att katten "Vofflan" i "Långebens galna gäng" var otroligt häftig och rolig. Sjöng även med i introt till pogramet, mycke vackert.. Vi tittade sedan på ett urkasst melodifestival där ändast "Ugglas" "Snäll, snälla" höjde upp stämningen.. Oskar och jag blev helt förtjusta i denna biten och sjöng på denna lite under hela kvällen. Vi snackade skit och hade det väldigt trevligt.. Oskar sprang på dass hela tiden..

Tack Emelie för en super trevlig kväll<3

Sen på vägen hem klagade Oskar över sin mage och Sofie sa också att hon hade ont i magen. Tänkte att det säkert var något de ätit.. och sen inatt vaknade jag och hade jätte ont i magen s jag gick på toa och när jag sitter där känner jag plötsligt hur jag måste spy. Så där låg jag med naken rumpa i vädret på knä och spydde.. Usch! När jag sen var färdig så gick jag och la mig igen och klagade för Oskar! Han tyckte det var mycke synd om mig och höll om mig medans jag låg där och skakade.

Sen idag när jag pratade med Johannes visade det sig att han också mått illa i morse. Vi ska aldrig mer äta på den där grillen i Tollarp! Batalar dyra pengar och ändå blir man kass! Dåligt!



Pappa vann en resa till Kina nu i helgen när mamma och pappa var i Stockholm med "Däckteam". Gud vad orättvist! Jag vill också dit! Tänk att gå på kinesiska muren och titta på allt annat häftigt där! Jag säger bara WOW!



Jaja, nu orkar jag inte skriva mer.. adjö


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0