Mina älskade vovvar, Sutten och Dutten<3

Mina hundar har så otroligt olika personligheter!


Ida(Sutten,Idisen):
Min allra bästaste bästa vän är precis vad hon är. En smart och eftertänksam liten Jack Russel Terrier som inte alls liknar någon sådan. Älskar bollar och avskyr hårda ben och godisbitar. Ända gången hon kan tänka sig att äta ett ben är om någon "sölat" ner det innan så det är mjukt och saftigt. Hon är en fin dam och vägrar smutsa ner sig. Envis liten rackare, vet vad hon vill och hennes ögon säger precis vad hon tänker. Hon kan konsten att glo ut en. Hon vägrar äta saker från golvet, i sådana fall måste jag först ta upp det och ge det till henne. Älskar att bada, blir helt tokig när hon ser vatten men duschen vill hon helst vara utan. Hon "pratar" med en med sina konstiga "pip och gnäll-ljud". Hatar när jag skriker för då blir hon orolig och skriker själv till, tex om Oskar och jag bråkar blir hon jätte orolig och försvarar mig. Ingen kan trösta mig så som just hon kan, hon känner alltid när jag är ledsen långt innan jag visar något. Hon kryper nära och "pussar" mig, torkar bort mina tårar. Vill alltid vara nära mig, hon är verkligen min hund. Man måste verkligen vinna hennes kärlek. Hon går inte fram till vem som helst. Ofta sitter hon och slickar rakt ut i luften. Hon föddes utan svans men har en liten svanstipp och skulle man röra vid den hoppar hon till och blir sur. Tycker om att ligga nära, så nära det bara går. Min lilla älskade Ida är som sagt min bästa vän och utan henne vet jag inte vad jag hade gjort<3 Min lilla "sutt" har hon varit ända sedan jag fick reda på att just den lilla vita saken skulle bli min. Det är nu 5½ år sedan! Galet vad tiden går fort.




Teiwaz(Dutten,lillebror):
Min lilla kramgoa kille, min bäbis. En snällare hund får man leta efter. Har aldrig gjort en fluga förnär men han är mycket busig. Vet precis hur han ska charma alla. Viftar med hela kroppen när han blir glad. Älskar alla sorters ben men är inte så intresserad av leksaker utan mest av Ida. Hon är ju roligare att bita på än en leksak. Han är en liten blandis mellan Basset Griffon Vandeén Petit och Parson Jack Russel men liknar en äkta Jackis hehe. Han är inte så smart men vill gärna lära sig och vill alltid vara mig till lags. Älskar mat och är en mästare på att tigga fast han inte får. Han älskar att sitta i soffan och titta ut genom fönstret, det ser ut som om han filosoferar en massa då, ja han ser riktigt klok ut då. Har världens snällaste ögon. Blir jätte olycklig när man ska lämnar honom och ylar en massa ända till man stänger igen dörren. Han kan konsten att gnissla så det skär i öronen. Har riktigt grov "röst" och han låter mycke större än vad han igentligen är. Matte är mycket stolt över hans skall! Han kallas för Dutten för att han går omkring och "duttar" på en hela tiden. Petar liksom på en med nosen. Fastnade direkt för honom när jag såg honom ligga där i lådan med sina syskon eftersom han hade en liten rund prick mitt på pannan och den har han fortfarande kvar. Jag trodde aldrig jag skulle bli lika kär i honom som jag var i Ida men det blev jag. Och jag blir bara kärare och kärare i denna lilla söta, busiga och härliga kille<3




Ja mina hundar är min stora stolthet och mitt största stöd faktist. Ingen kan få mig att må så bra som just dessa två små älskade liv. Jag har älskat dom i från första stund och jag kommer alltid att älska dom mer än mitt eget liv! Detta är vilkorslös kärlek! Hur jag än ser ut och hur jag än är kommer dom ändå alltid att vilja vara vid min sida! Ja, jag får nästan tårar i ögonen när jag skriver detta just för att jag älskar dom så mycket! De som någon gång har fått uppleva kärleken en hund kan ge en vet precis vad jag känner just nu. Sutten och Dutten, mina älskade vovvar, mina värdefullaste pärlor och mina ögonstenar<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0