Usch det snöar!

Sitter just nu på kontoret på jobbet och tittar ut på snön. Vill inte att det ska snöa. Visst är det fint och det lyser upp lite men jag vill ändå inte ha snö. Det blir alltid slask sen och det betyder dyngsura skor och kalla fötter, halka och benbrott. Usch vad negativ jag är.. Bara det försvinner till den 20 fabruari då jag ska köra ända till Stockholm. AC/DC då ju!

Har varit full rulle på jobbet nu på morgonen. Har inte suttit eller pustat ut sedan klockan 8 i morse.. full rulle som sagt.

Vet inte vad jag ska göra sen när jag slutar.. får väl städa lite.. pallar inte med att ha det rörigt.. jag blir liksom orolig inombords.. att det är lite dammråttor här och var det klarar jag, något man får räkna med när man har två busiga hundar men allt annat skit som ligger framme vill jag ha undan.. När man har en sambo som inte bryr sig om lite stök och skit så kan det bli rätt så mycket dispyter mellan varven.. Jag kommer hem och är slut efter jobbet och det jag möts av är kaos.. Désirée blir sur och säger onödiga saker som hon sen ångrar.. Det har jag väl efter min pappa.. Fast han säger dumma saker nästan alltid haha.. han är rätt ful i munnen, ett fult språk och det är väl jag också men bara när jag är arg.. där är skillnaden mellan oss.. Ni kan ju tänka er hur det låter när vi är arga på varandra haha..Som tur är har inte det hänt sedan jag flytta hemifrån..

Sitter med fönstret öppet och känner hur ny skön luft strömmar in. Hör kyrkklockan, tycker det är mysigt att höra dess "ding dong". Det kanske är begravning på gång eftersom den slår.. Trotts att jag inte längre är kristen så tycker jag ändå kyrkan är en fridfull plats..  får kanske ta och gå dit där en dag fast inte under gudstjänst då..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0