Vad är en hora och hur hjälper man en vän?

Satt och titta på top model nu ikväll och under en scen så träffade tjejerna ett par killar. Dom hade en trevlig kväll och lekte en lek, "I dare you..", en av tjejerna skulle kyssa en av pojkarna i 10 sekunder vilket jag tyckte var rätt sött, inget fel med det. Dom har trevligt och leker lite. Sen kommer Oskar och säger: "Horor" och allt det där trevliga bara försvann. "Vadå horor?" säger jag men får inget svar. Är man en hora för att man har trevligt och kysser en kille? Vad är killen då? Han såg ut att njuta av det och dom fortsatte längre än 10 sekunder.. Som sagt jag fick inget svar så jag får väl förundras över hur en söt tjej kan bli hora bara för att hon kysser en kille.. Sist jag kolla var en hora en sådan som får betalt för att göra sexuella tjänster.. men jag har kanske fel?


Idag har även Oskar lyckas ta bort alla mina sparade saker från datan. Mina första bilder på Teiwaz och massa andra härliga minnen bland annat. Han råkade även ta bort hans egna saker och självklart kan han inte hjälpa det. Han gjorde det inte med vilje, men ändå känner jag mig så irriterad. Det gör säkert han också.. Tur att jag har några på pappas dator men långt ifrån alla är på den datorn.. Det är väl bara svälja och gå vidare utan dessa bilder men det känns ändå förbaskat trist!


Vad gör man när man inte kan hjälpa en vän? Om det liksom kvittar vad man säger, hon/han kommer ändå må kast. När det känns som om man inte når fram till personen och man nästan blir lite irriterad över att ens ord inte fastnar? När det känns som om man hör samma sak hela tiden om och om igen och man själv känner att man säger samma sak om och om igen.. Ska man bara bli tyst och försöka komma in på något annat eller ska man ryta till? "Ta dig i kragen och försök se framåt!" Jävligt hårda ord men vad kan jag mer göra när det känns som om man pratar till döva öron? När man försöker peppa så blir vännen nästan irriterad och får en samtidigt att bli rädd för att säga något alls.. Ska man bli tyst? eller ska man fortsätta och säga de där orden som inte hjälper något alls? Önskar att jag visste för jag tycker ju så mycket om den här vännen..


På tal om vänner så höll jag på att skratta ihjäl mig igår när Johannes skulle gå hem. Teiwaz hade legat och sovit och när han sen vaknade så var snoppen ute. Jag stod och höll Teiwaz när jag skulle säga hejdå till Johannes och visade väl upp hela Teiwaz mage inklusive snoppen då också så klart. Johannes utbrister väldigt shockat att Teiwaz har stånd.. haha.. han kunde inte ta ögonen ifrån lille Teiwaz stolthet och rodnade och fnittrade lite sådär nervöst haha.. Jag kunde inget annat än att skratta åt min bästa vän av det manliga könet=)


Ikväll skulle igentligen min behandlare ringt men hon har inte gjort det.. anar att min telefon bara tutat upptaget nu igen trots att jag inte pratat i den så hennes samtal har inte kommit fram. Måste ringa 3 om detta felet.. För hur jäkla bra är det när ens telefon inte funkar och tutar upptaget trotts att jag inte pratar i den?

Imorgon ska jag till Marina och "spå" mig igen.. känns bra med lite vägledning.
Sen ska jag och Oskar åta lunch hos älskade mormor och sen blir det jobb för min del.. känner på mig att morgondagen blir bättre än denna dagen då jag har haft lite ångest och tröstätit lite under hela dagen.. Jag måste skärpa mig.. Jag är trotts allt en jäkligt intiligent tösabit i mina bästa år!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0