Det börjar inte bra..

Året börjar inte bra precis. Igår när jag vaknade kändes det precis som om jag hade sandpapper i halsen och ögonen rann som niagarafallet. Trotts att jag inte drack något på nyårafton så såg det ut som om jag var den som var bakfull och inte Oskar, för Oskar mådde bra. Med bankande huvudvärk och en röd näsa efter alla gånger jag snytit mig sitter jag nu här och känner mig eländig...

Jobbade igårkväll och det gick precis. Tur att Ann-Marie mådde lika dåligt som jag. Vi gick och snöt ikapp. Som tur var var vårdtagarna lugna och snälla.

Idag fick jag stanna hemma från jobbet vilket gör att jag får väldigt dåligt samvete. Vet hur mycke vi har att göra och det blir ju inte bättre när en måste stanna hemma p.g.a sjukdom. Fast jag har ju inte varit sjuk en endaste gång sedan jag började där. Eller jo jag har varit sjuk men ändå gått dit. Men i morse när jag vaknade kände jag att ni måste jag få vila upp mig så jag kan bli av med förskylningen ordentligt...

Åt precis lite och faktist fick jag lite ångest. Önskar jag kunde bli "stark" igen och låta bli... såg ett program om några tjejer med bulemi och anorexi och det är väl inte det bästa för mig att se för jag ser faktist upp till dom hur sjukt det än låter.

Antar att det är efter all julmat och firande som ångesten börjar sätta in igen och det blir ju inte bättre av att jag är sjuk precis..

önskar jag var någon annan och inte fula Désirée..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0