gille idag..

Sitter just nu på jobbet och pausar lite. Har varit nere i vår äckliga källare och hämtat blöjor. När man går där nere känns det som om man befinner sig på en psykavdelning som det såg ut för 50 år sedan. Känns som att bakom varje dörr man går förbi sitter det en människa inlåst. Inspärrade på livstid och utan några riktiga rättigheter.. sedda som monster och samhällets bortglömda.. tur att det inte är så längre..

Sen har jag även varit ute och hämtat läsk. Hade med mig en söt liten tant hela tiden. Hon har precis flyttat in och är väldigt pigg bara lite virrig. Så vi gick runt på hela "Källhaga" och detta är stort. Fyra avdelningar och mycket lång korridor så hon var trött när vi kom tillbaka.. Det är just på grund av dessa små söta gubbar och tanter som man vill jobba inom vården.. Det är liksom så positivt. Det kan man tänka på de gånger då man får sig ett slag eller något dumt ord efter sig..

Ida är även med mig på jobbet idag och det är så mysigt..

Efter jag slutat så ska jag och Oskar hem till mina föräldrar och fira min lillebror. Han fyller 18 på fredag! Herre gudars, min lilla bror är stor.. Har alltid varit så glad för mina syskon och alltid varit väldigt beskyddande så därför känns det konstigt att både han och Sofie blivit så stora. Sofie fyller ju 14 i februari! Galet!
Iaf ska det bli trevligt att träffa lite släktingar i eftermiddag..

Nä, nu måste jag vidare..

Ha de bra..

Kommentarer
Postat av: LISSSSSSSS

hej jag hade helt missat din kommentar i min blogg.. vadå avundjuk menar du allvar? :O

2009-01-06 @ 11:46:50
URL: http://liese.blogg.se/
Postat av: LISSSSSSSS

aha du menar så.. trodde du drev med mig...

så ni ska skaffa barn elleR?

2009-01-06 @ 14:15:46
URL: http://liese.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0