Grattis!

Idag fyller min älskade mormor Gull-Britt 66 år! Ska och äta hos henne ikväll. Mysigt! Jag är så glad att just hon är min mormor. En mer omtänksam människa får man leta efter. Hon följer ofta med mig till kliniken i Eslöv som stöd. Jag klarar det själv men det är alltid skönt att ha någon att prata med efteråt. Hon har alltid ställt upp för mig när jag behövt hennes hjälp. Och hon är den starkaste människa jag vet. Att först förlora sin make, min morfar, cancer. Resa sig från det och träffa kärleken igen i Kaj. Kaj som senare får cancer och även han dör och att sedan resa sig upp ur detta och fortsätta leva igen utan att klaga. Vissa gnäller över sina motgångar men aldrig mormor. Visst har hon sina jobbiga dagar men då ser hon till att göra något och inte sitta och tycka synd om sig själv. Hon och min mamma är mina största förebilder. Starka, kärleksfulla kvinnor båda två! Älskar dig mormor!<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0