Grattis!

"Blemis!" Min lillebror Emil fyller 18 år idag! Tänk att min lille bror som alltid varit så oskyldig och snäll fyller 18 år och får ta körkort. Dax för honom att betala tillbaka alla gånger jag har kört honom haha.. Älskar dig min söta lillebror!

Han är inte pittögd.. hitta ingen bättre bild bara! haha


"Ellen Mormor!"
Min pappas mormor fyller hela 95 år idag! Älskar den gamla tanten så otroligt mycke! Hon och jag har något speciellt ihop. Hennes historia är så händelserik och det finns mycke sorg i hennes minne men ändå är hon inte en bitter gammal tant! Har alltid varit nära henne och hon har alltid varit väldigt glad för just mig! Känns alltid skönt att veta att jag betyder något för henne. Att jag inte bara är en i mängden. Vi brukar skoja om att hon ska vara brudtärna på mitt bröllop och hon ska fa ha en jätte vacker klänning på sig. Fast hon är ju inte längre den hon var innan. Åldern börjar ta ut sin rätt. Hon glömmer saker och känner inte igen ansikten vilket är sorgligt. Hon är väldigt orolig när hon lämnar "hemmet" och pratar alltid om samma saker men en sak är det samma. Hon har fortfarande lika lätt för att gråta som för att skratta. Hon kan ena stunden gråta över något gammalt minne och i andra sekunden skrattar hon åt ett annat.Hon är helt enkelt fantastisk. Så mycke hon har varit med om. Hon vet inte vem som var hennes pappa och på den tiden var det en stor skamm att vara ett barn till en kvinna som inte var gift. Hon pratar alltid så varmt om henne mor. En kvinna som både kunde spela och sjunga vackert. Hennes mor blev hårt slagen och hamnade på "Orup" och Ellen fick aldrig hälsa på henne där. Modern dog och Ellen kom senare till fosterföräldrar som var gamla och inte förstod sig på en ung flickas behov. Mycket hände under de åren innan hon gifte sig med Emil och fick två barn, min farmor Anna-Greta och Nils "Nisse". Emil dog när farmor bara var tonåring och sorgen var så stor att hon inte orka med så mycket och tyvärr fick väl min farmor hjälpa till med mer än vad en tonåring igentligen ska behöva göra.. Men Ellen klarade sig och hon jobbade på "Georgshill" som idag är en skola men då var det ett hem för "samhällets mindre önskade". De åren är något som hon talar så varmt om. Ja, så mycket har hänt i hennes liv att man skulle kunna skriva en bok så tjock som bibeln men det orkar jag tyvärr inte...
Än en gång: Grattis Ellen Mormor!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0