Jag vill inte ha 231 ljus på min tårta!

Har precis haft en mysstund med Oskar men nu tittar han på det här "Semestersvenskar". Tycker det är rätt knäppt, lite småroligt men Oskar sitter och asgarvar hela tiden.. begriper inte varför.. hehe


Visst ni om att jordens undergång närmar sig med stora steg. Iaf enligt Maya-folket. Den 21/12 2012 kommer jorden gå under enligt deras kalender. Har hört detta innan för några år sedan men det stod på nyhetskanalen idag. Vet inte om jag tror på det riktigt men självklart fattar man att jordens dagar är räknade. Man får helt enkelt leva livet innan den stunden kommer. Lite läskigt är det ändå att tänka på. Men jag vill ändå inte leva för evigt.. det hade nog varit jobbigt. Särskilt när man måste blåsa ut alla ljusen på tårtan.. "Jaha, nu måste du blåsa ut 231 ljus annars för du inte önska dig något."  Nä, fy vad jobbigt! Men självklart hoppas jag på ett liv efter detta. Jag är nästan helt säker på att själen lever vidare efter döden.. den bara måste göra det, vad fan är det annars för mening med livet? Är så tacksam att jag har min tro, annars hade nog livet varit fattigt! Tror inte man kan vara riktigt lycklig om man inte tror på något. Oskar säger att han är ateist och jag kan inte riktigt köpa det. Ateist är ett svårt begrepp tycker jag. Du ska ha verkligen ha sökt igenom var ända liten religon och letat i vart ända lite "skrymsle" efter "sanningen" och ändå inte funnit "din tro" innan du kan säga att du är ateist enligt mig.

Svåra frågor det där men jag kan sitta och diskutera i flera timmar. Religion är något av det mest intressantaste ämnet tycker jag. Allt som inte går att "ta" på, allt mystiskt facinerar mig.. sen får man tro och tänka som man vill, men jag väljar att Tro!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0