Kaos i lägenhet = kaos i min hjärna!

Så nu är man hemma efter en lång dag på jobbet. Trött men ändå inte.. Kom hem och fick röja undan lite vilket jag inte precis kände för.. Men någon måste ju ta tag i skiten och denna någon är alltid jag.. Sen att man blir kallad "mamma" för att man vill ha iordning det är väl en smäll jag får ta verkar det som... Ibland känner jag bara för att sätta mig ner och gråta och skrika: Vad fan gör jag för fel? Ber jag inte om hjälp så händer inget och ber jag om hjälp är jag bara tjatig och en jävla morsa! Jag blir så sårad varje gång.. Att ha det stökigt är lika med ångest för mig och det underlättar hemskt mycke om det är någorlunda undanplockat så jag slipper den.. Jag vill inte ha det kliniskt rent för jag är inte pedant som min farmor är. Om det skulle ligga en smula på ett bord eller ett dammkorn i ett hörn så måste hon genast ta bort det.. lite väl jobbigt.. Jag är mer en sådan som vill plocka undan det jag använt så fort jag inte ska ha det längre.. Dammsuga gör jag bara när det börjar bli för mycke grus i hallen och då tar jag restan av lägenheten.. Dammtorka är jag sörens kass på.. Men ett måste som jag absolut inte kan kompromissa med är att disktrasan tillhör bord och köket! Den måste bytas ut ofta för jag klarar inte av att ha den i min hand annars.. Matrester är det värsta jag vet och flest matrester finns ju i den jäkla "äckeltrasan".


Ja, jag känner mig inte riktigt på topp och det gör väl inte saken bättre.. förskyld och hängig.. Men jag är inte den som ger upp i första taget. Ända gången jag kan tänka mig att stanna hemma eller inte göra något här hemma är när jag har feber.. jag är väldigt känslig när det kommer till feber.. minsta lilla och jag håller på att gå under och jag sover i stort sett hela tiden..

nä, nu pallar jag inte skriva mer.. det blev väl inte så mycket med detta inlägg.. säkert helt rörigt.. lika rörigt som det är inom mig just nu.. jag vill bara att allt ska funka och allt ska vara bra.. men tydligen är allt jag gör fel.. öppnar jag käften så är jag ju bara hemskt jobbig.. bäst att svälja allt för då tycker ju alla om mig.. när jag är snäll och gör precis allt som någon ber mig om så är jag himla bra att ha.. men så fort det kommer ett litet krav från lilla mig, kvittar vem det är till, så är jag bara en jobbig människa..


Vid sådana här tillfälle vill jag bara sätta mig på trappen med en cigg i handen. Ta några halsblåss för att sedan föra glöden mot någon kroppsdel..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0