Morgonarbete = massor med spring..

Nu har jag sprungit rundar på jobbet så jag är helt slut i benen. Har varit och kopierat, varit nere i källaren och hämtat tvättvagnen. Lämnat ut nytvättat till alla boende. Gått ner med den tomma vagnen. Hämtat läsk och slängt sopor. Fixat med min vårdtagares säng. Han skulle ha grindskydd på sängen. Fick hämta ett par nya för hans gamlla var så kassa och jag var så irriterad över att behöva spänna dom varje gång men drar upp och ner grindarna på sängen. Har även fixat med en apparat som skriver ut namnlappar men den fick jag inte rätt på. Sen plus allt morgonarbete.. Få upp alla boende, ge dom mediciner, se till så dom får kläderna på och att dom inte sätter byxorna där tröjan ska sitta osv.. Se till så dom tvättar sig ordentligt också ska dom ju ha frukost.. Gröt, mackor, smör, flera olika sorsters pålägg, mjölk, kaffe, socker, vatten m.m ska fram på borden.. sen är det ju någon man får hjälpa att bre smörgåsen och lite annat.. Ja, det är tur att man tycker om att jobba.. Fast det är klart att jag blir trött på det ibland.. men för5 det mesta är det positivt..

Förlåt Emelie för att jag inte ringde dig så du kunde få lite kärlek av Ricci haha..


Jag måste klara detta! Måste ta tag i mig själv nu.. vill ju inte mötas av monstret i spegeln längre!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0