Oro

Nu sitter jag här på min rast och är orolig. Fick in ett papper nu i förmiddags om hur kommunen ska spara pengar. Naturligtvis är det barn och äldre som ska drabbas av denna krisen. Kommunen har som förslag att dra ner på personaltätheten, vilket innebär att man tar bort några tjänster eller förminskar tjänster. Ont i magen, där lär ju säkert min tjänst åka eftersom jag är så pass nyanställd plus att jag inte jobbat lika länge inom vården som alla andra har. Jag pallar verkligen inte detta! Jag har ju inte råd med att dom drar bort timmar från min tjänst heller. Jag klarar ju knappt ekonomin som den är nu och hur tusan skulle det då gå om tjänsten blir förminskad? Så jäkla orättvist! Sen kan de högt uppsatta ha hur mycket som hellst i lön och kommunen bygger nya anläggningar hit och dit.. det har dom råd med, men de har inte råd med att ha fler lärare och fritidspersonal så att unga har någon möjlighet att få den hjälp de behöver och de har inte råd med att ta hand om deras äldre så att de kan få det bra.. För jävligt!

Dom ska bestämma hur det blir på torsdag nästa vecka.. tills dess får man väl gå med oro i kroppen..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0