hundproblem

Jaha då var det fredag. Dagen kunde börjat bättre faktist. När jag var ute med hundarna så lyckades Teiwaz slita sig och sprang efter en annan hund. När han gör något sådant så känner jag bara för att skrika rakt ut! Fan, vad ska jag göra? Jag tycker själv jag har testat precis allt och han blir ändå helt tokig när han ser andra hundar, inte alla men nästan precis alla! Grejen är att jag inte riktigt förstår om det är för att han vill leka eller bråka, jag blir inte klok på det. Synd att inte Ceasar kunde komma hit och hjälpa mig med honom! Teiwaz är liksom världens snällaste och härligaste hund men detta problemet tar liksom musten ur en och jag blir fruktansvärt ledsen.. Jag kan ju inte börja med agillity förän jag har fått pli på honom..

Önskar han kunde vara lite som Ida som inte bryr sig om något annat och bara har ögonen på mig. Teiwaz är ständigt glad och positiv och ser allt som bus. Visst kan folk tycka det är trist att Ida inte vill hälsa på dom eller att hon är agressiv mot andra hundar, men det gör mig inget faktist. Hon gör inget mot andra hundar så länge inte någon släppar fram deras hund till henne. Hon är min ut i klorna helt enkelt.. Älskar båda mina hundar så mycket men det är inte alltid lätt med hund.

puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0