Medmänniska?

Jag har gått och funderat över en sak nu i någon vecka. Vad är det som kännetecknar en "god" MEDMÄNNISKA?
Är det hur mycket man har gjort i sitt liv? Vem/vad man har träffat? Hur mycke man tjänar? Vad för jobb man har? Hur många vänner man har? Somliga verkar tydligen tro att ju mer man gjort i sitt liv destu bättre är man? Sen att man har trampat och gjort andra illa på vägen dit, det kvittar? En liten tankeställare kanske?

Jag har iaf fått en uppfostran som säger att en god medmänniska är en som inte bara tänker på sig själv men ändå inte sätter sig själv sist! Du kan aldrig göra något gott om du alltid sätter dig själv sist och du kan aldrig göra något gott om du alltid sätter dig själv först! En himla balansgång det där.

Jag vet med mig själv att jag inte är världens bästa människa och kommer nog aldrig bli det och jag vill nog inte det heller. Men däremot har jag ett samvete som är rent! Har du det?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0