Tillbakablickar och systemet

Låg i parken idag med hundarna igen och läste. Hur mysigt som helst! För mig är det bättre än att ligga på stranden vilket bara innebär ångest. Får se om jag tar mig till havet och tar mig ett dopp någon gång denna sommaren. Jag kommer säkert sticka till havet men tvivlar på att jag kommer ligga där i bara bekini. Oskar familj bor ju i Höllviken och Oskar har ju växt upp där vilket betyder att han har lite vänner där som också har blivit mina vänner med tiden. Mysigt att sitta på stranden och snacka på kvällen, dricka lite och höra hur någon spelar gitarr. Men jag tror inte det blir mer än så. Fast man ska aldrig säga aldrig hehe...

Iaf så när jag låg där i parken med boken i högsta hugg så ringde Julia, min kusin. Vi ska fira hennes 18-årsdag ikväll. Hennes mamma hade glömt köpa cider till henne och dom hade stäng systemet i Hörby så hon undrade om jag kunde köpa till henne här i Eslöv eftersom dom hade öppet till 2. Självklart gick jag med på det som den snälla kusin man är och skyndade mig hem för att hämta mitt legg, hade pengarna men inte legget. När jag väl valt ut cidern till henne och stälde mig i kassan så behövde jag inte visa något legg! Här hade jag stressat så för att hinna hem och hitta körkortet. Vet inte om jag ska ta det som en komplimang eller inte haha.. Jag hade verkens smink eller något, kanske jag ser äldre ut då? Själv tycker jag att jag ser ut som en blek barndumpa utan smink. Men orka sminka sig alltid!

Det blir iaf en nykter kväll för mig. Jag fick vad jag behövde i onsdags. Inte så att jag var stupfull men jag tycker det räcker så. Förra året på hörby marknad drack jag mig så full så jag inte minns något. Min bor fick typ bära hem mig och lägga mig i sängen. Sen under natten fick jag en sådan ångestattack, antagligen för att jag blandat spriten med massa mediciner och jag bara låg och skrek. Jag mådde som aldra sämst förra sommaren, har aldrig varit så lågt nere som jag var då och jag vill aldrig komma dit ner igen. Tyvärr är det väl inget jag kan riktigt styra över. Iaf så kom min mamma hem till mig mitt i natten utan att jag hade hört av mig, hon kände på sig att något var fel och hon hittar mig och Ida i sängen, jag skriker och slår mig själv och Ida och Teiwaz sitter och ylar och skriker dom med. Stackars grannar. Jag minns bara paniken jag kände då.. aldrig mer, aldrig mer vill jag hamna i den situationen. En vecka senarelyckades jag även bli drogad på k-stad dagarna.. Hade inte Ellinor hittat mig då tillsammans med den där killen vet man aldrig vad som hade hänt.. Värsta perioden i mitt liv.. Jag kan fortfarande inte fatta hur en människa kan hångla upp en brud som knappt kan stå på sina ben och när Ellinor kom och drog mig där ifrån ramlade jag bara ihopa, sen minns jag inte mer.. bara att Ellinor gråter..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0