fötter, skräck och torg

Har en liten dålig dag känner jag. Jag är inte alls positiv tyvärr. Kan inte stå emot suget idag. Men snart börjar jag ju med en liten hemlis som jag bara pratar med mina nära och kära om. Kanske det kan hjälpa mig..

Imorgon ska jag till mormor och få fotvård(hon är fotvårdspedagog). Hatar det men mina fötter behöver det. Har massor av förhårdnader och eftersom jag går lite snett med min ena fot så belastar jag ju den lite mer och den behöver lite vård. Känns jätte bra efteråt iaf. Det ända som är skönt är att sitta i fotbad och sen när hon masserar fötterna samtidigt som hon smörjer in. Älskade mormor! Men innan jag ska dit till henne så ska jag se om jag kan våga mig in på gymmet. Förra gången jag försökte så blev jag ju helt kallsvettig precis innan jag skulle gå in och massor av tankar poppade upp. Men imorgon gör jag ett nytt försök och misslyckas jag så ska jag till mormor efteråt och hon kan säkert trösta mig eftersom jag blir så besviken på mig själv.. Efter mormor blir det ju jobb så då gäller det att jag är på gott humör.

Nu har Oskar och Ida åkt iväg till Höllviken och jag och Teiwaz är hemma själva. Vi har precis kommit in efter att ha suttit ute på torget och tittat på människor och hundar. Eftersom Teiwaz blir helt galen när han ser andra hundar så behöver han vänja sig av med det och det tror jag är bäst att göra där det finns hundar. Inte går det bara att inte låta honom se andra hundar. Då hade jag ju aldrig kunnat gå ut med honom eftersom vi bor mitt i stan ochg här vimlar det av hundar. Det gick sådär med torgbesöket. Lite ylande och skrik men han var lugn lite då och då.. Nu ligger han på sin fäll och käkar benmärg... gottis haha..

nä, nu ska jag spela the sims..

pusspuss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0