Jordgubbar, brie och film<3

Jag firade ändå midsommar. Oskar bönade och bad haha.. och tur var väl det för det hade nog inte varit så kul att sitta här själv. Hihi, jag är en liten "SureSture" när jag sätter den sidan till. Men jag vet att jag har rätt och det vet han nog också innerst inne. Hade det mysigt i Höllviken iaf.. gottis mat och jordgubbar! Kan det bli bättre? Nix..

När vi kom hem så lade vi oss bara i sängen och mös. Oskar låg och kliade mig på ryggen! Så skönt! Han tog verkligen hand om mig. Han förstod nog att jag behövde det, jag behövde lite omvårdnad. Somnade nästan med min fina klänning på mig men gick upp och tog på mitt härliga nattlinne istället. Oskar kliade mig på ryggen tills jag somnade.. Kärlek<3

Idag sov jag länge. Behövde det.

Åt världens godaste lunch! Köpte hem nybakad baguette och delade på den. La i pepparsalami, brieost och gurka! Mmm, jag njöt som in i vassen! Tittade på filmen "Den bästa av mödrar", en sorlig och vacker film om ett finsk barn som får fly till Sverige under kriget som så många andra finska krigsbarn. Han möts med kyla av sin fostermor men den där det var kyla blir det till slut värme. En liten tår tittade fram då och då. Fy så hemskt att bara lämna sin trygghet och sitt land och fara till ett främmande land och till främmande människor. Som tur är har man inte fått uppleva det.

Nä, nu ska jag lyssna på lite musik.. kanske spela the sims..

pusspuss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0