Simon and Garfunkel - Bright Eyes

Här sitter jag nästan och bölar. Det gör jag alltid när jag hör denna låten. Tycker den är så fin och så sorglig! Den påminner om min barndom.. när mamma och pappa hade fest spelades denna nästan alltid.. Sådär sent på kvällen när man gjorde allt för att hålla ögonen öppna. Man ville ju verkligen inte missa något. Mammas och pappas vänner satt där runt bordet med drickan i handen och sådär lite berusade och pratade om all världens problem.. Man satt i soffan och intalade sig själv: "Jag är inte trött!" Anders låg antagligen och sov som han alltid gör, pappa satt och svor över något världsproblem eller pratade om musik så som han alltid gör.. Thomas satt mest och diggade med i musiken och sådär som bara han kan.. ja, det är bara några av de människor jag tänker på just nu... Någon är så klart uppe och dansar tryckare till den här låten! Fan vilken underbar barndom jag har haft.. trygg och kärleksfull!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0