Barn är inget hinder!

Sitter på jobbet nu och har precis bestämt med systeryster att jag ska sova hos henne inatt eftersom mamma och pappa ska ut ikväll och broren är inte heller hemma. Så direkt efter jobb så sticker jag och vovvarna dit och myser.

Tycker det är så häftigt att mina föräldrar aldrig har sett oss barn som ett hinder som många andra föräldrar gör. Har mamma och pappa velat ut och festat eller velat hitta på något annat har vi barn fått hänga med. Det har ändast gjort oss barn gott. Vi kan tex sova i värsta oljudet eller på de konstigaste ställena. Vi är alla framåt i våra personligheter och vi kan snacka med alla människor i olika åldrar och i alla "tillstånd". Det krävs bara lite mer planering när man har barn. Jag är jävligt stolt över mina föräldrar som sticker iväg på motorcykelträffar och andra stora evenemang. Jag tycker det helt enkelt är coolt! Jag förstår inte folk som säger att barn är ett hinder, att man inte kan göra saker längre då. Tycker det är löjligt med föräldrar som inte vågar "släppa loss" och bara ha roligt, som springer och ber folk om att "tysta ner lite för nu ska barnen sova". So what? Eller, "Vi kan inte följa med, det blir så jobbigt med barnen..."

Jag ska ha med mina barn över allt där jag kan! Jag vill bli precis så som mina föräldrar har varit mot mig och mina syskon! Mina kusiners(på pappas sida) föräldrar är precis likadana som mina föräldrar och gud vad roligt dom har haft tillsammans! Jag ska bli precis lika häftig och cool som mina föräldrar när jag själv får barn, inte dalta och göra barnen till gnälliga små krabater. Det hoppas jag iaf!

Jaja, nu kallar jobbet..

pusspuss♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0