Ozzy Osbourne - Black Rain

Just albumet "Black Rain" spelade jag mycke det året när jag skulle ta studenten. Oskars och min låt "Here for you" finns med på just detta albumet, en vacker ballad precis som "lay your world on me" som också finns med på denna härliga skiva. "I don't wanna stop" spelade pappa högt som in i när vi körde motorcykeln genom K-stad efter att jag tagit studenten! Jag satt och sjöng med och jag njöt så otroligt jävla mycke den dagen! "Not going away" är perfekt att lyssna på när man är förbannad och jag känner så väl igen mig själv i låten. Som när jag blir riktigt arg så ger jag mig inte(I'm not going away) och jag är ju trotts allt galen! After all I'm still crazy!

Nu till låten "Black Rain"! Låten ger mig gåshud! Handlar om krigen USA håller på med men kan igentligen stämma in på vilket krig som helst! Om hur krig dödar våra söner och döttrar, om hur mycke oskyldigt blod som spills, om hur jävla skadat människans psyke är! Ja, låten träffar en verkligen som en kula genom bröstet!

What is the price of a bullet ? 
Another hole in the head...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0