Cancer

Har precis suttit med tårar i ögonen och med en klump i halsen, eller jag gör det fortfarande. Såg en film om lille Victors kamp mot cancern! Jävla cancer! Just cancern är den värsta sjukdommen jag vet. Den har berövat mig 2 personer i mitt liv, min älskade morfar och min låtsasmorfar Kaj, den har försökt ta ifrån mig en annan viktig person i mitt liv, Christina, och jag är livrädd för att den ska komma tillbaka och försöka ta henne igen. Har ofta mardrömmar om ett den jäveln försöker ta min mamma ifrån mig också och jag vaknar då med svettig kropp och med en sådan panik som ingen kan förstå. Flera jag känner har drabbats av denna hemska sjukdom, några har klarat kampen emot den och andra har förlorat den.

Lille Victors mamma och pappa borde inte få lov att gå igenom detta. Ingen förälder ska behöva begrava sitt barn, behöva ta farväl, det ska vara tvärt om. Det värsta är när barn som knappt börjat sitt liv drabbas av denna idiot, som Madde kallade den. Ett barn ska inte behöva känna sådan smärta! En förälder ska inte behöva se på och inte kunna göra något när deras barn lider.

Vila i frid lille Victor och alla andra vackra änglar som drabbats av cancer. Och kämpa på alla ni som fått beskedet cancer!

Stöd cancerfonden! Cancern ska utrotas! Den ska inte ta fler vackra liv!

http://www.cancerfonden.se/

http://www.barncancerfonden.se/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0