Vad hände med Idisen?

Vad har jag gjort idag då? Jag har suttit i telefon köer typ, först till HSB och sen till Telia. Lite drygt!
Sen har jag ju jobbat ikväll och det gick bra. Skrattade som vanligt när jag jobbar med Ann-Marie.

När jag kom hem gick vi ut en härlig runda med hundarna och sen har vi tittat på bonde söker fru. Hade Ida och knäet under programet så som jag brukar har. Hon låg på rygg sådär som hon älskar och jag kom att titta på henne och såg att hon låg med öppen mun och med öppna ögon, fast man såg bara det vita i ögat. Jag tyckte det såg roligt ut och skrattade till och bad Oskar titta på henne. Men efter typ två sekunder blir jag orolig. Ida vaknar direkt när jag skrattar eller gör något och hon märkte liksom inget, hon låg lika dant hela tiden. Rörde inte en fena. Jag blev rädd och kände på hennes hjärta och kände typ knappt något. Så jag sätter henne rakt upp och skakar henne lite och då började hon kvickna till! Hon är fortfarande konstigt trött så jag är fortfarande orolig! Hon har haft "ep-anfall" två gånger, vad jag vet om, men det var när hon var typ 2 år och nu är hon snart 6 år. Och då skakade hon men nu rörde hon sig inte alls och jag fick liksom ingen kontakt. Hade det varit Teiwaz hade jag inte blivit rädd för han är liksom sådär seg men Ida är alltid allert och med alltid! Har ont i magen nu! Kanske jag överdriver detta men det var verkligen konstigt. Om det händer Ida något vet jag inte vad jag gör! Hon är liksom det bästa jag har! Jag älskar Teiwaz otroligt mycke, men Ida är speciell. Hon är min först hund och hon var så otroligt efterlängtad. Det har alltid varit hon och jag mot allt. Ingen läser av mig så bra som hon. Hennes personlighet är så underbar och jag älskar henne mer än vad jag själv kan förstå! Älskade Ida! Min Idis, min sutt! Hon får följa med mig till jobb imorgon så jag kan ha noga koll på henne! Älskade Idisen<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0