Liten tanke till Emelie

Jag är nog sen, eller rättare sagt är det såhär. Jag ska ju alltid vara "kärringen mot strömmen", så därför har jag väl inte velat lyssna på denna låten när precis alla snackar om hur bra den är. Typ så här har jag tänkt: "Vägra lyssna på den låten, den är säkert överskattad, nuförtiden görs ingen bra musik.." osv. Men faktum är när jag ikväll fick för mig att lyssna på låten efter att ha varit inne på min kusin Emelies facebook och läst en artikel om just denna Chris som hon lagt upp där, så slår det mig att Emelie hade spelat denna låten för mig när jag var hemma hos henne för ungefär en månad sedan. Jag fick gåshud då och jag får gåshud nu. Nu vet jag ju historien bakom låten vilket gör den finare. Men det är såhär också, detta är en typisk "Emelielåt", en låt som man får tårarna att bara strömma ner för kinderna, men mest är det en "Emelielåt" för att när jag hörde denna låten första gången så berättade Emelie något väldigt personligt för mig och när hon sen spelade denna låten så kände jag bara att texten sa precis det jag ville säga till Emelie.

Så Emelie nu är det inte bara "Pärlor åt svin" som är din låt, utan "What are words" också.. Fast jag måste ju säga att du inte längre kastar pärlor åt svin längre, du har funnit någon som är värd dig, en som jag slipper att ge "onda ögat" till ;)

love ya storasystern jag aldrig fick <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0